BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 12, 2011

PANTANG LARANG SEMASA PEKNEN

Chichi ade bg tau aku mase dier outstation dier ade singgah rumah mother ( mak mertua aku )..chichi ade ceta pasal aku peknen ni..mother ckp time peknen ni aku tak leh buat perkara2 berikut :

  • Buat keje berat2 - biase la tu
  • Tak boleh enjut kaki - what??
  • Tak boleh dukung baby lain nanti baby dlm perut merajuk - ala..dukung kejap tak leh ker???
  • Tak boleh ubah2 kedudukan katil takut baby dlm perut merajuk jgk - tak ubah punye..
  • Tak boleh pindah rumah nanti baby tak suke - tgh tggu kuarters ni
  • Ni paling pantang TAK BOLEH RENOVATE RUMAH!! sb boleh gugur! - seram jer bunyi
  • Kene rehat byk2 - nak cuti 365 hari boleh??
  • Kene byk mkn sayur - ni yg den tak berape berkonan ni..
  • Tak boleh mkn bubur kacang hijo - ????
dan mcm2 lg yg chichi ckp kat aku..ni jer yg aku sempat ingat..ni pantang larang orang cina..pantang larang org melayu biase2 jer..my mummy pun tak byk sgt ckp pasal pantang larang org melayu ni lg pun aku tau jgk la sikit2 pasal pantang larang org melayu ni..ape pun my mummy & mother sgt ambil berat pasal aku semasa peknen ni..bertuah sgt aku dpt mama2 ni..Insyaallah aku akan jaga kandungan aku dgn sebaik-baiknya..

0 comments: