BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 26, 2011

DAH NAK RAYA NI..

Kejap je kan rase nak raya...tgk2 dah nak dkt sebulan kite pose..time2 mcm ni mood nak buat keje mesti dah tak de..dtg opis slow je..ade yg dah mula cuti...ade jgk dah sampai kat kampung..aku esk baru nak balik Penang..hari ni ingat nak last shopping raya..actually dah shopping pun tapi chichi ade barang nak beli kat anak buah dier yg birthday jatuh on hari raya..

Tahun ni aku raya dgn family aku tanpa chichi..sob..sob..chichi terpaksa keje time raya..ikutkan aku nak stay je kat sini tapi chichi suruh balik Penang sb kesian kat aku dok sorg2 kat rmh nanti..chichi pukul 6.30pg dah start keje sampai pukul 8mlm..tu pun tgk la lau byk keje mau terlajak sampai 10mlm..raya ke3 baru chichi balik Penang raya dgn we ols..aku redha je..time ni chichi sungguh2 cari duit utk baby yg bakal lahir ni..

Kuih raya? same jgk mcm tahun2 lps aku beli kuih tunjuk je..nak buat oven plak takde mak pun sama beli kuih tunjuk jer..duit raya? tahun ni aku bg kat parents aku jer utk anak buah tu pun tgk la lau sempat jumpe aku bg la coz diorg raya kat hutan kodiang kedah nun..

Preparation raya we ols wat sederhana je tak nak boros2 coz nanti lps bersalin lg byk pakai duit..time peknen ni aku save byk jgk sb baju peknen pun beli sehelai je tu pun pakai jalan..kebanyakkan baju aku dah besar so tak pyh beli baju lg..mix & match dgn skirt labuh dah siap..

Ape2 pun persiapan raya kite kne ingat jgk pd yg tiada..asyik sibuk shopping tapi bekalan utk mereka yg tiada tetap kite kne bg..tak payah susah2 just berdoa agar roh mereka tenang & byk la sedekahkan Al-Fatihah..amin..

0 comments: