BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 12, 2012

BELAJAR BAHASA MANDARIN + HOKKIEN + KUNG FU

Aku skrg ni dlm proses belajar & ajar my angel ckp bahasa mandarin + hokkien + kung fu..sebelum ajar my angel aku kne bertapa dgn tok guru aku iaitu chichi..aku srh chichi ajar my angel tp dier plak srh aku ajar..hais!!!!

Mse preggy dulu pun belajar jgk sb org kate lau ibu preggy belajar bahasa lain otak ank akn cpt berkembang ( dh notice my angel suke bebenor tgk ceter cina & bila ckp dgn mak mertua laju sakan gelak, balas balik ckp mak mertua)..so skrg my angel dh 3 bulan mase ni sesuai utk kenalkan my angel dgn colours,bunyi2,story book...Aku dh start bacekan story book utk my angel & my angel suke..bila tgk colours dlm story book tgn tu ape lg asyk nk sentuh jer..




Susah jgk nk belajar bahasa kaum cina ni..sebelah family aku mama jer thu ckp hokkein tp anak2 lngsung tak thu..kwn2 mama kebanyakkan so dri kecik lg mama dh ckp hokkein..

Sebutan dlm bahasa hokkein, mandarin, kung fu ni lain2..kalau eja pun lain sebutannyer..kadang2 konpius jgk aku ni..nasib baik la chichi ni sabar ajar aku..hehehe..aku dah mula biase kan ckp hokkein dulu baru mandarin dgn my angel..my angel mula2 mcm konpius jgk kejap2 ckp melayu kejap2 ckp omputih (ceh.....) kejap2 ckp hokkien tapi lame2 my angel mcm dh blh fhm ape aku dgn chichi ckp dkt dier..

Bila my angel dh besar sikit aku nk anto gi mengaji Al-Quran (mesti..mesti..) di samping gi tuisyen mandarin..tp kt putrajaya ni rase mcm tak de org ajar mandarin kne ushar dkt puchong..chichi thu ckp mandarin tp nk tulis tu kureng sikit la..harap2 my angel blh la ckp bahasa mandari + hokkein + kung fu bila dewasa nnt..

1 comments:

Adam said...

apanie wahhaha

Sini boleh belajar dlm kelas mandarin di malaysia:

Belajar Bahasa Mandarin

cikgu yg baik dan kelas seronok!