BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 24, 2011

WANTAN HOR LAGI

Wantan Hor aku mendapat sambutan hangat oleh housemates aku..wah!! mcm ni leh buka kedai ni..tapi kali ni aku tak guna kuey teow tapi guna mee..rase tetap sedap..



 Walaupun rupa agak kureng menarik tapi rase mmg sodap..bkn aku yg kate housemate yg kate..buat sendiri leh mkn 3 round..sgt marvelous!!




Ade beberape reader blog aku minta aku tulis resepi dalam blog aku coz aku asyik tunjuk gambar jer tak de resepi pun..so next time aku tulis resepi yea anak2..


WANTAN HOR
BAHAN-BAHAN
  • Mee/ Kuey Teow
  • Fish Cake/Isi Ayam/Udang/sotong *ikut kesukaan masing2
  • 1 sudu Tepung jagung
  • 5 ulas Bawang Puith
  • 5 ulas Bawang Kecil
  • Carrot/Sawi/Cendawan *ikut suke sendiri
  • 1 biji Telur
  • Garam
  • Lada Sula
  • Air
Cara Memasak
1. Tumis bawang Putih dan Bawang kecil sampai naik bau.
2. Masukkan 2 cawan air biar sehingga mendidih
3. Masukkan Sayur,Fish Cake
4. Masukan bancuhan tepung jagung dan kacau sehingga pekat
5. Masukan telur dan kacau kuning telur sampai hancur
6. Masukan garam
7. Masukan mee dan gaul
8. Dah siap!

0 comments: