BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, June 2, 2012

DIAPERS

Hari ni aku nk story pasal diapers pulok...diapers utk baby hokay bkn utk org dewasa..aku ni berkira sikit kalo bab diapers ni..bkn ape aku takut sesgt kalo my angel kne rashes kt bontot dier..tak ke sedih maknyer..

Mase baru bersalin aku pakaikan diapers Jenama PetPet coz design kt perut tu sesuai utk baby yg tali pusat belum 'jatuh' lg...tapi my angel 3 hari tali pusat dh jatuh we still guna petpet lg tp lps 3 jam kne tukar sb bocor..lps tu we ols guna drypers plak..drypers ni abg aku rekomen ckp bagus2 aku beli la tapi cpt bocor plak & a little bit plastik hbs merah peha dgn punggong my angel guna drypers..

Lastly my mama bought Huggies 4 my angel..acctually mase baru lahir mama belikan tp aku tak pakai sb nak bg hbs petpet..bila my angel pakai Huggies tido lebih lena..no more bocor2..aku mcm peliks tgk my angel tido lena coz selalu dier nnt merengek diapers basah..ni elok jer..mlm pun merengek nk susu jer..

Sampai la skrg we ols dh melekat dgn Huggies ni..


Ramai member aku ckp jgn pakai Huggies coz mahal..balik2 pakai nk buang jgk nnt..ade aku kisah? yg penting bontot my angel tetap terjaga..diapers ni tak kira jenama ape pun depends pd baby jgk coz ade stgh baby serasi dgn jenama lain tp 4 my angel dier lebih serasi dgn Huggies..

Diapers Huggies ni blh tahan sehingga 12 jam! see! sgt menvanggakan..walaupun biar smpi 12 jam bontot my angel tetap kering..no basah! tapi siang hari aku setiap 4 -5 jam tukar & mase my angel iyak aku tukar la..mlm aku tak tukar coz my angel lena tido..

Dari umur 1 bulan hingga la nk masuk 5 bulan ni aku still pakaikan Huggies..dari bungkusan kaler hijo smpi la kaler merah..baru ni carefour ade buat promotion Huggies Total Protection..RM 29.90..ape lg borong sakan la we ols ni..beli saiz M & L..selalu beli Huggies Ultra kali ni try Huggies baru ni plak..harga biase dlm RM46 mcm tu la..tapi ade diskaun borong la..

so mommies ape diapers fav anda???

3 comments:

Unknown said...

same la... qsha da umo dekat 2 tahun ni macam macam da try pampers. drypers da, diapex da, pet pet da, huggies pn suda... senang nak banding kan.. tapi lom cuba lagi huggies total protection ni juz pakai hugis dry.. betul ker tak tuka setengah hari pn kering ?huhuhu

feerairish said...

yup..mmg kering bontot ety ni..tp sianlm 4-5 jam tukar jgk...

feerairish said...

yup..mmg kering bontot ety ni..tp sianlm 4-5 jam tukar jgk...